Sivuja päivitetty

17.2. 2024 kello 14.

Halutessasi lisätietoja retkistämme, ota yhteyttä:
+358-400 385 690
asb-lehti@agility.inet.fi

Kävijälaskuri

Käyntejä kotisivuilla:207651 kpl

Makke, Taivassalo

maken_boxi_01.jpg

24.4.2013. Joskus takaboksia sulkiessa tulee mieleen,  jäivätkö pyörän avaimet sinne sisälle.Tällä “vara-aukaisulla” voi nopeasti käydä luukulla, vaikka avaimet olisivat virtalukossa. Sitten kun halutaan avaimet ovat varmasti kädessä ja halutaan  lukita boksi, heitetään naru vain sisälle boksiin.

maken_boxi_02.jpg

24.04.2013 ”Laitoin takaboksiin pieniä taskuja tarranauhalla kiinni kun normaali tilanne on se että täällä ne jossain on…  mutta ei nyt löydy...” Värikoodatut taskut helpottavat tavaroiden sijoittelua ja niiden löytämistä.

ryhma-ajo.jpg

22.4.2013 RYHMÄAJON KERTAUS.  Klikkaamalla kuvaa näet Maskin Moottorikerhon tuottamat ohjeet, jotka julkaistaan ao. kerhon luvalla.

kasimerkit.jpg
22.4.2013 MOOTTORIPYÖRÄILIJÄN KÄSIMERKIT.   Klikkaamalla kuvaa näet Maskin Moottorikerhon käsimerkkiohjeet, jotka julkaistaan ao. kerhon luvalla.

kaasukaden_leputin.jpg

22.4.2013 KAASUN LUKITUSKLEMMARI. Vaihdoin kaasukäden rannetuen  kuvassa näkyvään kaasun lukitusvehkeeseen, että voi vähän leputtaa myös kaasukäden rannetta. Viime reissulla  muistan, että paluumatkalla Tsekeistä rupesi ranteesta polttelemaan, kun ei saanut kättä riittävästi verrytellä ajon aikana. Saas nähdä miten nyt sitten toimii tämä "köyhän miehen vakionopeussäädin". On jo kokeiltu, eikä ole paha.

makke___01_navigointi.jpg

16.04. 2013 NAVIGOINTI. Tomtom Rider navin  olen  asentanut ohjaustankoon, yhteys kypärään ja kännykkään on kunnossa. Navigaattorin puheohjaus kuuluus nyt kypärään samoin puhelinkin on ohjattavissa navin ruudun kautta. Jos kavereilla on myös kypäräpuhelimet niin nekin voidaan parittaa keskenään. Asensin vanhaan kypärään toisen parin ja ne ainakin toimivat hyvin.

makke___02_boxi_ja_istuin.jpg

16.4.2014 ISTUIN JA SELKÄTUKI. Barcelonan Fotosafaria varten olen asentanut takaboksin kyytiläisen paikalle, eli satulan päälle. Tällä olen pyrkinyt siihen, ettei selän taakse ei muodostuisi niin paljon pyörteitä kun kuljen pyörällä yksikseni. Samalla ajaessa boksi on hyvä selkätuki.

Satulaan asensin talven aikana geelipehmusteen ja tein vähän muotoilua samalla, saa nähdä miten istuu muutaman tunnin istumisrupeaman jälkeen. Koeajoa toistaiseksi takana sääolosuhteista johtuen vasta 25 km.

makke___03_kaasarin_saato.jpg

14.4.2013 KAASUTINHUOLTO. Talven aikana tuli puhdistettua ja synkronoitua kaasutin. Nyt kone käy tasaisesti, vaikka  taistelu oli pitkä ja verinen. Haynes opaskirja kun  neuvoi väärin säätöruuvien vaikutukset eri sylintereihin (kaasuttimiin). Nyt mittarit on heitetty nurkkaan odottamaan seuraavaa säätökertaa.

makke___04_videokamera.jpg

10.4.2013 ELOKUVAUS MIELESSÄ. Tässä suunnitellaan pojan Contour videokameraa pyörään. Ajattelin laittaa sen tuulilasin reunaan kiinni. Koeajon jälkeen vasta ratkeaa lopullinen paikka, eli  miten ääni ja kuva toimii ja onko kameran hallinta helpooa ajon aikana. Niin on jo heikko muisti että täytyy kuvista katsoa missä on käynyt

makke___05_tuulilasi.jpg

TUULILASIN VALMISTUS. Talven aikana ajattelin tehdä koeluontoisesti omatekoisen, nykyistä  tuulilasia 3” korkeamman  tuulisuojan. Punainen viiva kertoo 24” kokonaiskorkeuden.  Muotti on jo valmiina, ja 3 mm polykarbonaattilevy on ollut kuivumassa uunin takana niin, että varmaan on kuiva, eikä rupea kuplimaan. Jos saisi vielä aikaan lämmitystä varten uunin ja imu tai vastaavan taivutustavan.

Voi kuitenkin olla että tätä reissua varten aika loppuu kesken, kun pitäisi tehdä pesuhuoneen seinälaatoitukset ennen lähtöä (perintöä viime vuoden reissulta).

makke___06_ajo_hanskassa.jpg

OPITUN KERTAUSTA.  “Ajo hanskassa” tieto-oppaan ohjeita on myös kertailtu talven aikana, jottei fysiikan lait unohtuisi.

 

                                                                                                                                               - Makke -