Sivuja päivitetty

17.2. 2024 kello 14.

Halutessasi lisätietoja retkistämme, ota yhteyttä:
+358-400 385 690
asb-lehti@agility.inet.fi

Kävijälaskuri

Käyntejä kotisivuilla:209927 kpl

001_ots2-660_kr-it.jpg

 Alkamassa 14 vuorokauden ja  alle 1000 euron Motosafari!

 Hinta-arviossa majoitukset, polttoaineet sekä lautta- ja tiemaksut.

Reittimme kulkee Unkarista Serbian ja Pohjois-Makedonian kautta muutamaksi päiväksi Kreikkaan. Sieltä  lautalla yli Italian Brindisiin, josta  Como-järvelle.

Paluumatkalla  ovat vuorossa Sveitsi, Liechtenstein, Saksa ja Puola. Retki päättyy Baltian läpiajoon ja Tallinnaan, jossa olemme 18.5.2022.

Retken on suunnitellut useiden Motosafareiden vakiovetäjänä toiminut Lasse, joka toimii myös tällä matkalla ryhmämme kapteenina.

Retken kiinnostaessa ota rohkeasti yhteyttä ja kysele mahdollisia peruutuspaikkoja.

Jo yhdeksän ilmoittautunutta

Tämä 14 päivän retken hinta-arvio on:

  • majoituksineen 2 h huoneissa
  • polttoainekuluineen (5,5 l/100 km)
  • lautta- ja moottoritiemaksuineen

Vain 997 €

Klikkaa tästä tai viereistä karttaa, niin näet suurennettuna karkean ajoreittimme, päivien ajoetappien pituuden (km) sekä karttaohjelmien laskemat päivittäiset ajoajat.

002_krt-350-kr-it.jpg

  Kartta suurenee sitä klikkaamalla.

Torstai 5.5.02 kokoontuminen

Safarimme alkaa lähellä Budapestiä sijaitsevassa Akac-tanyan MotoCampista, jonne kokoonnutaan torstaista 5.5. alkaen. Majoitukset on varattu kahdeksi yöksi.

Yksi ryhmämme pyörä on jo perillä ja yksi motoristi aikoo ajaa sinne Keski-Euroopasta. Viisi osallistujaa tulee sinne Via Baltican kautta, ja kaksi siirtää pyöränsä edullisella rekkakuljetuksella Vantaalta suoraan Unkarin Akac-tanyaan.             [kuva: Akac-tanya]

003_Akac-350_kr-it.jpg
  MotoCamp Akac-tanya, Budapestin lähellä.

Perjantai 6.5.02 vapaapäivä

Tämä päivä on varattu pyörien mahdollisiin huoltotoimiin ja rentoutumiseen.

Kenties lähdemme tutustumaan Budapestiin, mutta  ilman moottoripyöriä. Matkaa on sinne Akac-tanyasta vain noin 50 kilometriä.  

Samalla on mahdollisuus suorittaa vaikkapa varustetäydennyksiä kaupungin moottoripyöräliikkeistä.              [Kuva: Pixabay]

004_buda-350_kr-it.jpg
  Tutustumme  Budapestiin ilman moottoripyöriä.

Lauantai 7.5.02  Serbiaan

Unkarista ajamme lauantaina Serbian Leskovaciin, jossa yöpyminen  Hotelli Perla DM:ssä  Lähestymme alueita, jossa toukokuun alussa voi olla myös hellettä.

Ajomatkaa tulee Suorinta reittiä Belgradin sivuitse 613 km. Karttaohjelmia laskema ajoaika (ns. satula-aika) on 6 tuntia ja 20 minuuttia.

005a_lesko-350_kr-it.jpg

  Tarkemmat ajoreitit sovitaan ennen aamustartteja

Leskovaciin on mahdollista  myös ajaa Romanian kautta, jolloin matka pitenee noin 50 kilometrillä, mutta ajoaika peräti parilla tunnilla. Tähän vaikuttavat osaltaan myös tullimuodollisuudet, sillä Romania EU-jäsenyydestä huolimatta ei kuulu Schengen-alueeseen.

Jos osa ryhmästä haluaa mutkaisimmille teille ja osa taas nopeammille väylille, sovitaan ryhmistä ja ajoreiteistä ennen aamustartteja. 

005_helle-350_kr-it.jpg
  Viimeistään Serbiassa helleraja voi rikkoutua

Sunnuntai 8.5. Kreikkaan

Leskovacissa jatketaan matkaa Pohjois-Makedonian läpiajolla Kreikan Kalampakaan.

Käsikirjoituskarttaan on merkitty nopein eli 553 kilometrin etappi, joka suuntautuu Pohjois-Makedoniasta kohti Kreikan Thessalonikia, sitten  sieltä länteen ja Kalampakaan. Ajoajaksi on ilmoitettu hieman yli kuusi tuntia.

006C_vuori_-350_kr-it.jpg

  Myös Serbiasta Kreikkaan on eri  reittivaihtoehtoja

Vaihtoehtona on vuoristoisempi, mutta kartalla kuitenkin suoremmalta näyttävä reitti. Se on kilometreissä vain aavistuksen pidempi, muta ajoaikaa tulee reilun tunnin verran lisää.

Maanantai 9.5. edelleen Kalampakassa

Perillä Kalampakassa olemme kaksi yötä. Vuorille rakennetut Meteoran ortodoksiluostarit tulivat monille tutuiksi 40 vuotta sitten Bondin 007-elokuvasta. Joku luostareista on yli 600 metrin korkuisen kallion huipulla.      [Kuva: Pixabay]

006B_vuori-350_kr-it.jpg
 Kreikan Kalampakassa vietämme vapaapäivän.

Tiistai 10.5. autolauttaan

Kalampakasta parin tunnin ajomatkan jälkeen ollaan Igoumenitsan satamassa. Meillä ei ole mitään kiirettä, sillä autolautta kohti Italiaa lähtee vasta myöhemmin illalla.

Nähtävää on matkan varrella yllin kyllin, joten ehdimme suunnitella päivän aikataulumme rauhassa ennen lauttamatkaa.

008_lautta-350_kr-it.jpg

 Lauttamatka Kreikasta Italiaan kestää 10 tuntia

Keskiviikko 11.5. Italian Brindisistä eteenpäin

Autolauttamme rantautuu aamulla Brindisiin.  Täältä jatketaan pohjoiseen, nyt valinnan mukaan joko Italian keskiosan mutkaisempia ja maksuttomia teitä (730 km/ 8:54 h), tai noin kahta tuntia nopeampaa, mutta maksullista moottoritietä pitkin (565 km/6:56h)

Ensimmäinen yöpyminen on Italiassa  Anconan Osimossa. Hotelli on aikaisemmilta retkiltämme tuttu Cristoforo Colombo.

 

008B_crist-350_kr-it.jpg
  Tuttu hotelli, Cristoforo Colombo Osimossa.

Torstai 12.5. Como-järvelle

Torstaina 12.5. ajamme Osimosta joko nopeinta reittiä Imolan, Modenan ja lopuksi Milanon sivuitse kohti Como-järven itäisessä haarassa sijaitsevaa Leccoa ja Mandelloa (490 km/4:59 h).

Vaihtoehtona on ajaa vaikkapa Firenzen kautta, jolloin päivämatka pitenee noin 150 kilometrillä ja ajoaika on kahdella tunnilla.

009_reitti-350_kr-it.jpg
  Maksullisille  moottoriteille vai pienemmille teille?

Perjantai 13.5. yhä Como-järvellä

Olemme vielä toisen yön Mandellossa Abbadian Larianan kylän Park Hotel Abbadiassa.

Innokkaimmat voivat lähteä kiertelemään Como-järveä tai ajelemaan Pohjois-Italian ja Sveitsin upeita alppiteitä.  

Osa ryhmästä saattaa haluta pistäytyä myös Milanossa, jonne on reilun tunnin junamatka Mandellosta.

010_Abbad2-350_kr-it.jpg
  Leccon Mandellossa Como-järven rannalla

14.5. lauantaina pohjoista kohti

Paluureittimme Italiasta kohti pohjoista alkaa lauantaina 14.5. 

Käsikirjoitukseen piirretty reitti kulkee Liechtensteinin ja Sveitsin kautta lähelle Müncheniä, jossa yövymme Landsbergin kunnassa sijaitsevassa Eresingissä. Tämän reitin pituus on 447 km ja ajoaika noin viisi tuntia.

Lyhyempi ja myös nopeampi reitti nousee Itävallan Seefeldin kautta Saksaan.

Tarjolla on useita muitakin reittivalintoja, joista tehdään päätöksiä lähempänä matkaa.

Majoitus on varattu Eresingin Gasthaus un Landhotel Wiedmannista.

012_seef-350_kr-it.jpg
  Eresingiin Liechtensteinin vai Itävallan kautta?

Sunnuntaina 15.5. Itä-Puolassa

Safari jatkuu sunnuntaina 15.5. Eresingistä, jolloin ajamme Tsekin Plzenin ja sitten Prahan kautta Puolaan. Seuraava yöpymispaikkamme onkin aivan Tsekin ja Puolan rajalla sijaitsevassa Jelenia Gorassa ja hotelli Bellassa.

Päivän ajomatka on alkuosan reittivalinnasta riippuen 560–580 km ja ajoaika hieman alle seitsemän tuntia.

013B_Augui-350_kr-it.jpg
  Puolan ensimmäinen hotellimme aivan Tsekin rajalla.

Maanantaina 16.5. Puolan läpiajo

Nyt valitsemme nopeimman reitin seuraavaan yöpymispaikkaamme. Niinpä Jelenia Gorasta lähtien reittisuunnitelmamme kulkee ensin moottoritietä E40, sitten E67:ää Varsova sivuitse Augustowiin.

Kyseessä on koko safarimme  pisin ajopäivä (715 km), ja laskettu ajoaika on kahdeksan tuntia.

Augustowissa majoitus on Villa BM-hotellissa.

013_motari-350_kr-it.jpg
 Puolan läpiajoon valitsemme  nopeat moottoritiet.

17.5. Via Baltica ja Pärnu

Augustowista lähdettyämme tullaan Suwalkiin ja melkein saman tien rajan yli Liettuan puolelle, mistä Via Baltica alkaa.

Edessä on jälleen reipas ajopäivä, sillä matkaa on Viron Pärnuun ja Aleksandi Guesthouseen  607 km. Laskettu ajoaika on melko tarkoin seitsemän ja puoli tuntia.

014_viaB-350_kr-it.jpg
  Via Baltican päiväetappi on yli 600 kilometriä

18.5. Tallinnassa

Matkaa Pärnusta Tallinnaan on 129 kilometriä ja ajoajaksi arvioitu alle kaksi tuntia.

Osa ryhmästä tähtää varmasti johonkin Helsingin päivälauttaan, osa mahdollisesti haluaa viettää enemmän aikaa kaupungissa.

Vaihtoehtoja on useampia, valinta on vapaa.

Yhteinen 14 päivän, 13 eri valtion ja noin 5 000 ajokilometrin safari päättyy Tallinnaan.

015_satama-350_kr-it.jpg
  Noin 5 000 km:n safarimme  päättyy Tallinnaan

Kiinnostaako?

Tämä huippuedullinen safarimme on täyttymässä.

Asian kiinnostaessa ota pikaisesti yhteyttä p. 0400-385 690 tai sähköpostilla: fotosafari.fi@pp.inet.fi

Voit myös pyytää meitä ottaman yhteyttä sinuun: Yhteydenottopyyntö (klikkaa)

Tutustu myös Foto- ja Motosafareiden  osallistumisehtoihin (klikkaa)

Me olemme ilmoittautuneen mukaan

027_ls-krit.jpg 021_kg-krit.jpg 022_kh-krit.jpg 023_pp-krit.jpg 024B_pp-krit.jpg
  Lasse, Vantaa   Kaj, Oulu   Kalle, Keitele   Pasi, Littoinen   Pekka, Oulu

  Suzuki. GS-X S1000GT

  (Retken kapteeni)
 Aprilia ETV 1000
  BMW R1200GS   Honda Africa.Twin.1000   BMW S 1000 XR

026_as-krit.jpg 025_js-krit.jpg 028_sv-krit.jpg 029_mv-krit.jpg 031_log-100-krit.jpg
  Arto, Oulu  Juho, Torrevieja   Seppo, Rovaniemi   Markku, Taivassalo    Motosafari on ASB-
  Kawasaki Vrs 1000  Yamaha FJR 1300   Honda GoldW. 1800   Honda NC 750X   Lehden aputoiminimi