Oulusta Osloon elokuussa 2012
|
TÄSTÄ SE HULLUUS ALKOI! Tutut saivat elokuussa 2012 tällaisen oikean postikortin.
|
Alkusysäyksen tämän sivuston uusille Fotosafareille antoi elokuun 2012 puolivälissä valokuvaukseen liittynyt työmatka Oulusta Osloon.
Kaitsu oli hankkinut eläkepäivien iloksi kuukautta aikaisemmin moottoripyöräksi luokitellun 10-vuotiaan Piaggio Hexagon 180 ccm skootterin. Edellinen moottoripyörä oli ollut vuoden 1962 mallinen Lambretta-skootteri. Muutaman heinäkuussa suoritetun koeajon jälkeen, joissa palauteltiin yli 50 vuoden takaisia ajokokemuksia, syntyi päätös lähteä mopolla Osloon.
|
|
|
AJOREITTI. Osloon lähettyville Kongsvingeriin ja takaisin Ouluun ajettiin neljässä päivässä.
|
Norjan matkan ajankohdan lähestyessä skootteriin oli pakattu viiden päivän varusteiden lisäksi kaksi järjestelmäkamerarunkoa, yksijalkajalusta, neljä erimittaista objektiivia, josta kookkain oli lähes viisi kiloa erikoiskoteloineen painava 2,8/300 mm tele, salamalaite sekä erinäinen arsenaali muuta kuvaustilpehööriä.
Painavimmat ja herkimmät varusteet sijoitettiin skootterin satulan alle, loput laitteet käärittiin vaatteiden sisälle mainiona selkänojana toimivaan lentolaukkuun.
|
|
NORJASSA. Sinne saavuttiin toisen ajopäivän puolivälissä.
|
Matkaa kertyi edestakaisin runsaat 2900 km.
Ensimmäisenä päivänä eli perjantaina ajettiin Haaparannan kautta Dockstaan ja toisena ajopäivänä saavuttiin Oslon liepeille Kongsvingeriin, jonne oli varattu kahden yön majoitus.
Sunnuntaipäivä tehtiin töitä Bjerken raviradalla Oslossa.
|
|
PALUU TAKAISIN melkein samoja teitä.
|
Maanantaiaamuna aloitettiin kotimatka ja Oulussa oltiin tiistai-iltana.
Jälkeenpäin Kaitsu on julkisesti sanonut: ”Miellyttävin matkantekoväline, ikinä.”
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|