Sivuja päivitetty

17.2. 2024 kello 14.

Halutessasi lisätietoja retkistämme, ota yhteyttä:
+358-400 385 690
asb-lehti@agility.inet.fi

Kävijälaskuri

Käyntejä kotisivuilla:207135 kpl

4.-6. AJOPÄIVÄT 6.-8.5. (ti-to) Italian itärantaa

Edelisenä ajopäivänä:

1. Late ja Makke

olivat ajaneet käsikirjoituksen mukaisesti Kroatian Rijekaan ja laskennallinen ajomatka oli 744 km. Tälle päivälle oli laskettuja kilometrejä ajettavana vain 271 km

2. Heikin ja Sepon

tavoitteena ei ollut alun alkaenkaan kiertää koko Italiaa, vaan oikaista Venetsian kohdalta länteen kohti kotimaata. Jäätyään aikaisemmin kerrotuista syistä Makesta ja Latesta jälkeen, lähtivät he jo Unkarista ajamaan kohti Itävaltaa.

3. Kaitsu

oli edelleen Varsovan lähellä Tarczynissä odottaen vakuutusyhtiön päätöstä pyörän korjaamisesta tai lunastamisesta.

fsit-0506_21.jpg

LATELLA JA MAKELLA oli edessä edellispäiviä tuntuvasti lyhyempi ajoetappi. Nyt siis vain Kroatiasta Italiaan ja sieltä Venetsian kautta Chioggiaan.

Late on tarkistamassa pyöriä Villa Klaricin patiolla.

- Palvelu hotellissa täysi kymppi, huoneet kliinit ja tuoksu hyvä ennen kuin kaksi hikistä pyöräilijää saapui paikalle, kuvaili Late.

fsit-0506_22.jpg

EDELLISPÄIVÄN KOKEMUKSISTA Late ja Makke totesivat, että mahtavat tiet ja näkymät Sloveniassa ja Kroatiassa. Motoristi nauttii mutkateistä.

- Hotellivalin (Villa Klaric) on perfekt, suosittelen lämpimästi, raportoi Late suoraan hotellin aamiaispöydästä.

fsit-0506_24.jpg

VENETSIAN SATAMASSA. Lyhyen etapin jälkeen Kroatiasta Italian puolelle ajettuaan Late ja Makke tulivat Venetsiaan.

- Ei lähdetty venematkalle! Hulluja nämä Italian kuskit, osoittivat meille millaista on turha revitys monttuteillä ja italialaisella tempolla. Ei kukaan pääse sellaisella hosumisella

fsit-0506_24b.jpg

TUTTU LAIVA? Venetsian satamassa oli Norwegian Spirit alus, joka on Laten ja Maken mielestä olisi tehty aikoinaan Turun Wärtsilän telakalla. Totta vai tarua?

fsit-0506_25.jpg

CAMPING INTERNAZIONALE, CHIOGGIASSA. Majoitus oli Latelle ja Makelle pettymys.

- Kaksi miestä neljän hengen ja 80 euron motellihuoneessa, ei lämmintä vettä eikä edes telkkari toiminut. Lämmönoton kaukosäätimestä puuttuivat lisäksi patterit, joten meillä oli vilu, kertoi Makke

- Olemme tähän asti ajelleet suurimmaksi osaksi moottoritietä, jotta jäisi enemmän ilta-aikaa. Pyörien pakoputket ovatkin jo sinertyneet, mulla putken loppupää ja Laten kaikki käyrät osat, lisäsi Makke päivän kokemuksista.

5. AJOPÄIVÄ 7.5.2014 (ke)

 

1. Late ja Makke

ajoivat Chioggiasta Pescaraan Adrianmeren rantaa seuraten. laskennallinen ajomatka oli 435 km.

2. Heikki ja Seppo

olivat siirtyneet Itävallasta lähelle Hampuria Schackendorfiin.

3. Kaitsu

sai vakuutusyhtiönsä kanssa asiat kuntoon ja lensi Varsovasta kotiin.

 

fsit-0507_25b.jpg

RASTHAUS SCHACKENDORF toimi Heikin ja Sepon viimeisenä majoituspaikkana ennen Ruotsia.

- Vettä satoi Saksaan tultaessa kaatamalla ja silloin kävi meille ainoan kerran niin, että toinen pyörsitämme – tällä kertaa Heikin Bemari – sammahti. Se vaati puolen tunnin kuivauksen moottoritien varressa. Sitte taas matka jatkui, Seppo muisteli.

 

fsit-0507_26.jpg

PESCARAN MAISEMIA. Tällaisia näköaloja avautui Latelle ja Makelle Pescaran kaupunkiin tultaessa

.

fsit-0507_27.jpg

HOTELLI REGENTISSÄ. Pescarassa, hotellihuoneen parvekkeelta avautui mahtava näköala Adrianmerelle.

fsit-0507_28.jpg

ILTAKÄVELYLLÄ. Pescarassa ruokapaikkaa etsimässä.

6. AJOPÄIVÄ 8.5.2014 (to)

 

1. Heikki ja Seppo

ajoivat Saksasta Tanskaan ja jatkoivat Ruotsin puolelle.

 

2. Late ja Makke

olivat ajaneet edellispäivänä käsikirjoituksen mukaisesti Pescaraan ja laskennallinen ajomatka oli 435 km.

Nyt oli vuorossa ajo manner-italian eteläkärjessä sijaitsevaan Crotoneen


 

fsit-0508_28b.jpg

SEPPO JA HEIKKI LAUTTAJONOSSA. Tässä kuvassa on saavuttu Puttgardeniin, josta lautalla yli Tanskaan.

- Saksasta ajoimme siis Tanskan halki Ruotsiin, jossa olimme kaksi yötä. Lopuksi Tukholmasta laivalla Turkuun, josta suorinta tietä Jyväskylään. Jätin pyöräni Heikin kotipihalle. Sieltä ja autolla kohti Rovaniemeä, kirjoitti Seppo viimeisessä raportisssaan omasta ja veljensä retkestä.

fsit-0508_29.jpg

LATELLA JA MAKELLA ”TASAISEN TAPPAVAA”. Pescarasta rannikkoa seuraten kohti Baria ajettaessa tiet olivat mäettömiä, vaikka kauempana vuoret häämöttivätkin. Tauko paikallaan ja ensimmäisen kerran tuli vettä peräti kahden minuutin ajan.

fsit-0508_30.jpg

KALLISTA BENSAA. Ennen Crotonea tankattiin, syötiin paninit ja juotiin kunnon kahvit.

- Mutta se bensan hinta oli kalleinta tähän asti, peräti 1,83€ per litra, raportoi Makke

fsit-0508_31.jpg

CROTONESSA. Torstaina Illansuussa Late ja Makke saapuivat seuraavaan yöpymispaikkaan.

fsit-0508_32.jpg

AVERNA MAISTUI. Crotonessa oli paljon nähtävää ja koettavaa. Hotellin hyvä sijainti, upea kylä ja pikku tavernassa ensi kosketus paikalliseen likööriin nimeltä Averna, jota löytyy myös Alkon valikoimista (Amaro Averna).

fsit-0508_33.jpg

ILTAKÄVELYLLÄ. Makke levollisena Crotonen rantamaisemissa.

- Sitten, eiku ajois nukkuun ja aamulla aikaisin ylös, koska seuraavana päivänä reipas ajo Messinaan, sieltä lautalla yli Sisiliaan ja Palermoon, kertoi Late.

 

Lue seuraavien päivien loki tästä